Archeologijos paveldo pažinimas ir gaivinimas aktualus ne tik šios srities specialistams, bet ir pačiai visuomenei, nes be jos savimonės ir iniciatyvos išsaugojimo, procesas neturi motyvacijos ir tvirto pagrindo. Šiuolaikinio pasaulio kultūra vis greičiau asimiliuojasi. Norint neištirpti šiame pasaulio proceso sraute, bandoma ieškoti savo šaknų ir išskirtinumo. Prikelti praeitį ir ją aktualizuoti šių dienų kontekste – viena iš rekonstruktorių misijų.

Metalo grupė „Obtest“.

Metalo grupė „Obtest“

Ar archeologinis kostiumas tinka tik istoriniams renginiams? Tikrai ne. Tokio kostiumo detales galima pritaikyti, pavyzdžiui, sunkiojo roko grupės narių aprangai, įvairiems muzikiniams vaizdo įrašams ir pan.

Ar archeologinis kostiumas tinka tik istoriniams renginiams? Tikrai ne. Tokio kostiumo detales galima pritaikyti, pavyzdžiui, sunkiojo roko grupės narių aprangai, įvairiems muzikiniams vaizdo įrašams ir pan.

Archeologinio kostiumo rekonstrukcija gali būti panaudota kaip tam tikro Lietuvos regiono istorijos ir kultūros pristatymo įrankis, skatinantis domėtis savo regiono praeitimi ir kultūra. Per tokį kostiumą gali būti pasakojama regiono istorija nuo archeologinių laikų.


Archeologinis paveldas yra ne tik neatkuriamas kultūros išteklius, bet apie jį galima kalbėti ir kaip apie medijos formą. Pastaruoju metu itin išpopuliarėjusios gyvosios archeologijos šventės, edukacinės programos muziejuose, skatinančios lankytojus ne tik stebėti ekspoziciją, bet ir būti jų kūrėjais ar net herojais.

Vikingų kaimas. Penkių asmenų šeima stovi prie įėjimo į kaimą. Apsirengę tradiciniais drabužiais.

Edukacinė programa

Dėl plačių ir interaktyvių galimybių, archeologinio kostiumo rekonstrukcijos procesai įtraukiami į įvairias edukacines programas, užsiėmimus su vaikais, suaugusiais, šeimomis. Kaip ugdymo priemonė, kostiumų pristatymas, pagal įvairius istorinius, archeologinius aspektus, vykdomas ugdymo įstaigose.

Pavyzdys – „Vikingų kaimo“ programos moksleiviams.

Dėl plačių ir interaktyvių galimybių, archeologinio kostiumo rekonstrukcijos procesai įtraukiami į įvairias edukacines programas, užsiėmimus su vaikais, suaugusiais, šeimomis. Kaip ugdymo priemonė, kostiumų pristatymas, pagal įvairius istorinius, archeologinius aspektus, vykdomas ugdymo įstaigose.

Pavyzdys – „Vikingų kaimo“ programos moksleiviams.

Kultūros paso edukacija „Kas mes? Nuo akmens amžiaus iki Kuršių genties“. Moteris vynioja siūlą.

Archeologinio kostiumo dėvėjimo pritaikymas

Archeologinio kostiumo dėvėjimas gali būti pritaikytas archeologiniuose parkuose, amatų centruose ir skanseno tipo muziejuose. Gidai, amatininkai, dirbantis personalas, kurie dėvi archeologinius kostiumus, pritampa prie reprezentuojamo laikotarpio, bei kultūrinio regiono atmosferos ir neabejotinai palieka įspūdį lankytojams.

Archeologinio kostiumo dėvėjimas gali būti pritaikytas archeologiniuose parkuose, amatų centruose ir skanseno tipo muziejuose. Gidai, amatininkai, dirbantis personalas, kurie dėvi archeologinius kostiumus, pritampa prie reprezentuojamo laikotarpio, bei kultūrinio regiono atmosferos ir neabejotinai palieka įspūdį lankytojams.

Medgrinda tarptautiniame eksperimentinės archeologijos festivalyje Gyvosios archeologijos dienos. Trys moterys vilkinčios to meto tradicinius drabužius.

Kostiumo rekonstrukcija

Kostiumo rekonstrukcija savyje turi daugialypį informacinį užtaisą – kostiumo, papuošalų, karybos, amatų istoriją, socialinius santykius, religijos ir mitologijos aspektus, taip pat ir pačios gyvensenos modeliavimą. Šiuos skirtingus informacinius aspektus galima pritaikyti įvairių interesų grupėms.

Kostiumo rekonstrukcija savyje turi daugialypį informacinį užtaisą – kostiumo, papuošalų, karybos, amatų istoriją, socialinius santykius, religijos ir mitologijos aspektus, taip pat ir pačios gyvensenos modeliavimą. Šiuos skirtingus informacinius aspektus galima pritaikyti įvairių interesų grupėms.