• Naudojantis mokomąja medžiaga, tyrinėti Lietuvos klojimo teatro ištakas ir raidos etapus.
  • Naudojantis įvairiais šaltiniais, įvardinti priežastis, kodėl liaudiškas teatras, XIX a. pab., įsikūrė klojime, ir nurodyti jo reikšmę tautos ir asmens savimonės formavime.
  • Remiantis Rokiškio krašto teatrinio gyvenimo analize, diskutuoti apie etninės kultūros įtaką šiandieniniam gyvenimui.
  • Naudodantis pateikta medžiaga ir asmenine kultūrine patirtimi, išvardinti 3–5 teatrinės raiškos elementus, būdingus Lietuvos klojimo teatrui.
  • Naudojantis pateikta medžiaga, nurodyti 3–5 Lietuvos klojimo teatro dėsnius (pagal Petrą Bielskį).
  • Išnagrinėti žaidimo „Prakalbos dalis“ keturių skirtingų progų oracijas, atsirinkti vieną jų ir, remiantis savo patirtimi, pasakyti klasės draugams. Įsivertinti.
  • Remiantis pateikta medžiaga, oracijų sakymo bei klausymo patirtimi, darbo lape, pasirinkta proga, sukurti oraciją.
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos

Atpažįsta teatrinės raiškos elementus, praktiškai išmėgina oracijos sakymą.

kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija

Sukuria oraciją, tinkančią šiandieninei savai aplinkai.

Kultūrinė kompetencija
Kultūrinė kompetencija

Nurodo priežastis, kodėl XIX a. pab.–XX a. pr. teatras vyko klojime, kodėl XX a. 8-me dešimtmetyje jis buvo atgaivintas Rumšiškių buitiniame muziejuje.

Pilietiškumo kompetencija
Pilietiškumo kompetencija

Įvardija Klojimo teatro indėlį lietuvių tautos atgimimo judėjime.

komunikavimo kompetencija
Komunikavimo kompetencija
komunikavimo kompetencija
Komunikavimo kompetencija
komunikavimo kompetencija

Įsijaučia į kuriamos oracijos kontekstą, naudoja kalbinius išteklius jos paskirčiai atskleisti.

 

Socialinė kompetencija
Socialinė kompetencija

Patirs, kad vienas teatrinės raiškos tradicinis elementas – oracija – gali stiprinti tarpasmeninius ryšius.

  • Tyrinėju Lietuvos klojimo teatro ištakas, raidą ir dabartį.
  • Nurodau du ryškiausius Lietuvos klojimo teatro įvykius XIX a. pabaigoje.
  • Gilinuosi į priežastis, kodėl kaimo bendruomenės XIX a. pab.–XX a. pr. teatrą įkurdino klojime.
  • Išnagrinėju klojimo teatro dėsnius.
  • Įsigilinu į klojimo teatro išraiškos priemones.
  • Pagal mokomosios medžiagos pavyzdžius sukuriu pasirinktai progai 4–8 eilučių eiliuotą arba iš 30 ir daugiau žodžių susidedančią tekstinę oraciją.
  • Diskutuoju apie klojimo teatro reikšmę asmens tautinei savimonei ir savivertei.
  • Nurodau Lietuvos klojimo teatro raidos 2–4 etapus.
  • Žinau dviejų pirmųjų XIX a. lietuviškų spektaklių rodymo vietas ir esminį skirtumą.
  • Įvardinu priežastis, kodėl kaimo bendruomenės XIX a. pab. – XX a. pr. teatrą įkurdino klojime.
  • Išvardinu teatrinės raiškos elementus, naudojamus Lietuvos klojimo teatre.
  • Nurodau Lietuvos klojimo teatro dėsnius.
  • Sukuriu pasirinkta proga 4–8 eilučių eiliuotą arba tekstinę, iš 30 ir daugiau žodžių, oraciją.
  • Diskutuoju nagrinėjant probleminį klausimą.

Susipažinę su temos mokomąja medžiaga įsivertinsite, ar keitėsi jūsų požiūris į teatro reiškinį tradiciniame kaime, lyginant jį prieš pamoką ir po pamokos. Jei keitėsi, nusakysite, kuri pateiktos medžiagos dalis sukėlė ryškiausią požiūrio pokytį?

Atlikę pateiktas užduotis, įsivertinsite, kaip jums sekėsi kurti oraciją. Ar ši asmeninė, kūrybinė, patirtis keitė jūsų požiūrį į praėjusių kartų kaimo žmonių kūrybiškumą ir bendruomeniškumą? Jei keitė, apibūdinsite, kaip.