• Nagrinėti lietuviško tautinio kostiumo raidą ir reikšmę nacionalinio atgimimo laikotarpiu.
  • Naudojantis vaizdine medžiaga ir kitais šaltiniais palyginti autentiškus tradicinius kostiumus ir jų stilizacijas.
  • Naudojantis įvairias informaciniais šaltiniais parengti foto reportažą iš šimtmečio Dainų šventės Folkloro dienos dalyvių eisenos arba iš Kanklių vakaro, arba iš Ansamblių vakaro.
  • Apibūdinti kitų Europos tautų nacionalinius kostiumus, jų nešiosenos tradicijas.
  • Atlikti pasirinktą tyrimą apie tautinį kostiumą.
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos

Mokiniai kompetenciją ugdosi nagrinėdami tautinį kostiumą, jo savitumą bei įvairovę, aiškindamiesi sąvokas, perimdami tautos kultūros tradicijų patirtį, ugdosi gebėjimus pažinti save ir pasaulį. Siedami įvairias žinias apie tautinį kostiumą, palygindami įvairias tradicijas, formuojasi etninės kultūros visumos suvokimą.

Kultūrinė kompetencija
Kultūrinė kompetencija

Mokiniai kompetenciją ugdosi gilindamiesi į kultūrinę atmintį, suvokdami save kaip šeimos ir giminės, bendruomenės, etnografinio regiono, tautos tradicijų tęsėjus; naudodamiesi vaizdine medžiaga ir kitais šaltiniais, palygina autentiškus tradicinius kostiumus ir jų stilizacijas.

Pilietiškumo kompetencija
Pilietiškumo kompetencija

Mokiniai kompetenciją ugdosi pažindami tradicijų galią, telkiančią ir vienijančią bendruomenę, visuomenę, tautą, diskutuoja apie tapatumo, bendruomeniškumo, socialinės ir kultūrinės, pilietinės atsakomybės svarbą. Ugdosi solidarumą ir pagarbą, lygindami ir vertindami savo ir kitų tautų tradicijas, jų savitumą.

kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija

Mokiniai kompetenciją ugdosi pasirinkdami interpretacijoms ir kūrybai reikalingus etnokultūros šaltinius. Pristato, argumentuotai vertina savo ir kitų kūrybą, atsižvelgdami į tradicijas, estetiką, reikšmingumą sau ir kitiems.

Skaitmeninė kompetencija
Skaitmeninė kompetencija

Mokiniai kuria skaitmeninį turinį; kritiškai ir atsakingai naudojasi skaitmeninėmis priemonėmis, ieško informacijos skaitmeniniuose šaltiniuose.

  • Prisimenu, atpažįstu, palyginu skirtingų etnografinių regionų tautinius kostiumus.
  • Susipažįstu su tautinio kostiumo raida.
  • Tyrinėdamas vaizdinę medžiagą aiškinuosi, kuo skiriasi autentiškas ir stilizuotas tautinis kostiumas.
  • Parengiu pasirinktą foto reportažą apie šimtmečio Dainų šventės Folkloro dienos arba Kanklių vakaro, arba Ansamblių vakaro dalyvių aprangą, pristatau reportažus klasės draugams.
  • Apibūdinu ir vertinu kitų Lietuvoje gyvenančių tautų nacionalinius kostiumus, jų nešiosenos tradicijas.
  • Atlieku tyrimą – apklausą apie tautinio kostiumo reikšmę šiandien arba tyrimą apie tautinio kostiumo istoriją senose fotografijose.
  • Apibūdinu skirtingų Lietuvos etnografinių regionų tautinių kostiumų ypatybes.
  • Pateikiu lietuvių tautinio kostiumo pavyzdžių.
  • Nagrinėju lietuviško tautinio kostiumo raidą.
  • Palyginu autentišką ir stilizuotą tautinį kostiumus.
  • Sukuriu foto reportažą apie tautiniais kostiumais pasipuošusių Vilniaus gatvėmis arba apie kanklių vakarą, arba apie ansamblių vakarą.
  • Apibūdinu ir vertinu kitų Europos tautų nacionalinius šimtmečio Dainų šventės Folkloro dienos dalyvių eitynes kostiumus, jų nešiosenos tradicijas.
  • Tyrinėju ir aiškinuosi tautinio kostiumo aktualumą.
  • Ugdausi pagarbą savo tautos tradicijoms.

Susipažinę su temos mokomąja medžiaga ir atlikę pateiktas užduotis sugebėsite atpažinti skirtingų etnografinių regionų tautinius kostiumus, žinosite tautinio kostiumo istoriją, gebėsite sukurti  fotoreportažą, apibūdinti kitų Europos tautų nacionalinių kostiumų bruožus, jų nešiosenos tradicijas.