• Analizuoti įvairius šaltinius, atpažinti ir įvardinti penkių Lietuvos etnografinių regionų tautinio kostiumo ypatybes, 4 – 5 būdingas aprangos detales.
  • Palyginti įvairius šaltinius ir paaiškinti, kuo panašūs ir kuo skiriasi skirtingų etnografinių regionų tautiniai kostiumai.
  • Sukurti savo (ar pasirinkto) etnografinio regiono tautinio kostiumo modelį, apibūdinti sukurtą tautinį kostiumą. Pristatyti klasės draugams.
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos

Nagrinėdami tautinį kostiumą, jo savitumą ir įvairovę skirtinguose etnografiniuose regionuose, aiškindamiesi sąvokas, perimdami tautos kultūros tradicijų patirtį ugdysite gebėjimus pažinti save ir pasaulį. Siedami įvairias žinias apie tautinį kostiumą, palygindami įvairias tradicijas formuosite etninės kultūros visumos suvokimą.

Kultūrinė kompetencija
Kultūrinė kompetencija

Gilindamiesi į kultūrinę atmintį, suvokdami save kaip šeimos ir giminės, bendruomenės, etnografinio regiono, tautos tradicijų tęsėjus, galėsite ugdyti save: analizuodami savo ar pasirinkto etnografinio regiono tautinį kostiumą, palygindami jį su kitais, vertindami kultūrinę įvairovę.

Pilietiškumo kompetencija
Pilietiškumo kompetencija

Ugdosi pažindami tradicijų galią, telkiančią ir vienijančią bendruomenę, visuomenę, tautą, diskutuoja apie tapatumo, bendruomeniškumo, socialinės ir kultūrinės, pilietinės atsakomybės svarbą. Ugdosi solidarumą ir pagarbą, lygindami ir vertindami savo ir kitų tautų tradicijas, jų savitumą.

kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija

Ugdosi išbandydami meninę raišką, plėtodami savo polinkius ir talentus. Pasirenka interpretacijoms ir kūrybai reikalingus etnokultūros šaltinius, interpretuoja ir kuria tautinio kostiumo modelius. Pristato, argumentuotai vertina savo ir kitų kūrybą, atsižvelgdami į tradicijas, estetiką, reikšmingumą sau ir kitiems.

Skaitmeninė kompetencija
Skaitmeninė kompetencija

Kuria skaitmeninį turinį; kritiškai ir atsakingai naudojasi skaitmeninėmis priemonėmis, ieško informacijos skaitmeniniuose šaltiniuose.

  • Mokiniai susipažįsta su penkių etnografinių regionų tautinių kostiumų ypatybėmis, būdingomis aprangos detalėmis.
  • Išvardina (pažymi / pasirenka iš sąrašo) būdingas konkrečių etnografinių regionų tautinio kostiumo aprangos detales.
  • Palygina įvairius šaltinius ir paaiškina, kuo panašūs ir kuo skiriasi skirtingų etnografinių regionų tautiniai kostiumai.
  • Iš atskirų duotų detalių sukuria (sudėlioja dėlionę, aprengia lėlę) savo (arba pasirinkto) etnografinio regiono tautinio kostiumo modelį.
  • Apibūdinu skirtingų Lietuvos etnografinių regionų tautinių kostiumų ypatybes.
  • Atpažįstu ir įvardiju moterų ir vyrų tautinio kostiumo pagrindines detales: medžiagų spalvas, ornamentus, galvos dangą, puošybos elementus.
  • Pateikiu lietuvių tautinio kostiumo pavyzdžių.
  • Sukuriu savo arba pasirinkto etnografinio regiono kostiumo modelį.
  • Ugdausi pagarbą savo tautos tradicijoms.

Išanalizavęs temą atpažinsiu visų penkių etnografinių regionų tautinius kostiumus. Atpažinsiu ir įvardinsiu moterų ir vyrų tautinio kostiumo pagrindines detales. Nurodysiu, kurios žinios padėjo sukurti savo tautinio kostiumo modelį. Suprasiu tautinio kostiumo reikšmę ir svarbą.