• Susipažinti su paprotinės teisės sąvoka ir paprotinės teisės atspindžiais teisėkūroje, bendruomeniniais susirinkimais (krivūle, kuopa), bičiulystės papročiais.
  • Sužinoti, kaip ankstesniais laikais pagal paprotinę teisę vaikai privalėjo pasirūpinti nusenusiais tėvais.
  • Gebėti paaiškinti sąvoką „išimtinė“ ir nurodyti sudėtines jos dalis.
  • Palyginti senuosius lietuvių papročius su Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, reglamentuojančiu suaugusių vaikų pareigas tėvams.
  • Atpažinti paprotinio elgesio normas lietuvių liaudies patarlėse ir sakmėse.
  • Išklausius J. Biliūno novelės ,,Ubagas“, V. Krėvės-Mickevičiaus apsakymo ,,Skerdžius“ ištraukas, aptarti, kaip papročių laikymasis ar nesilaikymas apibūdina veikėjus.
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos

Mato dalyko turinį kaip idėjų rinkinį, domisi naujais faktais ir kryptingai ieško informacijos, skaito ir analizuoja tekstus, apdoroja nagrinėjamą informaciją ir kt.

 

Kultūrinė kompetencija
Kultūrinė kompetencija

Analizuoja ir aptaria senąsias lietuvių šeimos tradicijas perteikiančius literatūros kūrinius, istorinius dokumentus, integruoja į savo gyvenimą žinias apie ankstesnių laikų šeimos narių santykius ir kt.

Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

Svarsto, kaip puoselėti gerus šeimos narių, kitų bendruomenės narių santykius.

kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija

Pasitelkia įvairias mąstymo operacijas (analizę, sintezę, palyginimą, apibendrinimą, klasifikavimą ir kt.), nesėkmės atveju įžvelgia priežastis, vertina įgytą patirtį, laikosi kūrybinės veiklos taisyklių ir kt.

  • Susipažįstu su paprotinės teisės sąvoka, paprotinės teisės atspindžiais teisėkūroje, bendruomeninių susirinkimų (krivūlės, kuopų) tradicija, bičiulystės papročiais, nusenusių tėvų išlaikymo tradicija – išimtine.
  • Aptariu Lietuvos Respublikos civilinio kodekso straipsnius, nustatančius vaikų pareigas tėvams, lyginu su paprotine teise.
  • Analizuoju lietuvių liaudies sakmę ir lietuvių liaudies patarles apie tėvų ir vaikų santykius.
  • Klausau J. Biliūno novelės „Ubagas“, V. Krėvės-Mickevičiaus apsakymo ,,Skerdžius“ ištraukų, aptariu, kaip papročių laikymasis ar nesilaikymas apibūdina veikėjus.

Gebu apibrėžti sąvokas „paprotinė teisė“, „bendruomeninis susirinkimas“ (krivūlė, kuopa), „bičiulystė“, „išimtinė“ ir pritaikyti žinias analizuodamas J. Biliūno novelę „Ubagas“,
V. Krėvės-Mickevičiaus apsakymą „Skerdžius“, sieju paprotinę teisę su pirmaisiais LDK teisynais, lyginu su Lietuvos Respublikos civilinio kodekso teisės aktais.

Susipažinę su temos mokomąja medžiaga ir atlikę pateiktas užduotis gebėsite įvardyti, kas būdinga lietuvių paprotinei teisei, kaip ji padėjo formuoti teisėkūros pradmenis, kaip įstatymai atspindėjo baltų pagarbą tėvams, moteriai, bendruomenės narių savitarpio pagalbą.