• Naudojantis mokomąja medžiaga tyrinėti glaustą metų rato tradicinio darbų ir švenčių kalendoriaus kūrimo(si) istoriją.
  • Išsiaiškinti ryškiausių dangaus šviesulių kalendorių kilmę ir nurodyti didžiausias jų kalendorines šventes, (ne)pastovumo priežastis.
  • Išvardyti kalendorinių švenčių sudėtines dalis, susijusias su astronominiais reiškiniais.
  • Remiantis mokymosi medžiaga, patirtimi ir tradicijomis sukurti persirengėlių tvarius kostiumus nuo viršugalvio iki kojų.
  • Nagrinėti mokomąją medžiagą ir praktiškai įgyvendinti Kalėdų, Užgavėnių ar kitų žiemos ir pavasario švenčių persirengėlių kaukių tradicinį apsilankymą mokyklos gyvenime ar renginyje už mokyklos ribų.
  • Diskutuoti apie papročių įgyvendinimo šiandieniame gyvenime galimybes ir asmeninį bei bendruomenišką poveikį.
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos

Apibūdina priežastinius skirtingų kalendorių sudarymo dangaus objektus ir su jais susietas kalendorines šventes, darbų pradžias ir pabaigas.

kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija

Mokymosi medžiagoje ir įvairiuose šaltiniuose randa idėjų tradicinėms Kalėdų, Užgavėnių pirmųjų personažų, o kai kur – Naujųjų metų, Trijų Karalių, Velykų persirengėlių kaukėms ir jų kostiumams susikurti bei pasitelkia tvarias priemones jiems pasigaminti.

Kultūrinė kompetencija
Kultūrinė kompetencija

Tradicijų šiuolaikiniame gyvenime asmeninę patirtį sieja su mokomosios medžiagos turinyje išdėstytomis kalendorinių tradicijų, papročių ištakų žiniomis ir jas adaptuoja asmeninėms tautinio tapatumo nuostatoms formuoti.

komunikavimo kompetencija
Komunikavimo kompetencija
komunikavimo kompetencija
Komunikavimo kompetencija
komunikavimo kompetencija

Identifikavę bendrą visų tradicinių kalendorinių švenčių konstantą, pritaiko tinkamas raiškos priemonės formas žiemos ir pavasario švenčių persirengėlių gyvo bendravimo veiksmų algoritmui, nors tai būtų ir nauja empiriniam patyrimui.

 

Socialinė kompetencija
Socialinė kompetencija

Svarsto papročių svarbą tradicinio kaimo bendruomenei ir jos nariui, per asmeninę persirengėlių lankymosi patirtį įvertina, kuriuo aspektu šiandienoje ši tradicija turi reikšmės asmeniui ir bendruomeniškumui.

  • Tyrinėju priežastis, kodėl Mėnulis, Saulė ir kiti šviesuliai yra metų rato darbų ir švenčių kalendoriaus sudarymo pagrindas.
  • Išsiaiškinu ryškiausių dangaus šviesulių kalendorių kilmę ir nurodau didžiausias jų kalendorines šventes, (ne)pastovumo priežastį.
  • Išvardinu kalendorinių švenčių sudėtines dalis, susijusias su astronominiais reiškiniais.
  • Remdamasis mokymosi medžiaga, patirtimi ir tradicijomis, tvariai kuriu persirengėlių kostiumus bei kaukes.
  • Nagrinėju mokomąją medžiagą ir praktiškai įgyvendinu Kalėdų, Užgavėnių arba Naujųjų metų, Trijų Karalių, Velykų persirengėlių tradicinį apsilankymą mokyklos gyvenime ar renginyje už mokyklos ribų.
  • Diskutuoju apie papročių įgyvendinimo šiandieniame gyvenime galimybes ir asmeninį bei bendruomenišką poveikį.
  • Paaiškinu priežastis, kodėl Mėnulis, Saulė ir kiti šviesuliai yra kalendoriaus sudarymo pagrindas.
  • Išsiaiškinu ryškiausių dangaus šviesulių kalendorių kilmę ir nurodau po 1–2 didžiausias jų kalendorines šventes, (ne)pastovumo priežastis.
  • Išvardinu kalendorinių švenčių 1–3 sudėtines dalis, susijusias su astronominiais reiškiniais.
  • Remdamasis patirtimi ir tradicijomis tvariai susikuriu persirengėlių kostiumą ar jo akcentą bei kaukę, dalyvauju fotosesijoje.
  • Nagrinėju mokomąją medžiagą ir praktiškai išmėginu Kalėdų, Užgavėnių arba Naujųjų metų, Trijų Karalių, Velykų persirengėlių kaukių apsilankymą su pasigaminta kauke bent viename mokyklos objekte ar renginyje už mokyklos ribų.
  • Remdamasis savo patirtimi svarstau papročių įgyvendinimo šiandieniame gyvenime galimybes ir asmeninį bei bendruomenišką poveikį.

Susipažinę su temos mokomąja medžiaga galėsite įvertinti protėvių patirtines astronomines žinias, jų taikymą išgyvenimui ir svarbą šiandienai. Įsivertinsite, kaip sekėsi praktinės šventinių persirengėlių užduoties įgyvendinimas – kas pavyko, kur galima tobulėti, kas nudžiugino ir patiko.