• Prisiminti, kiek lietuvių kalboje yra tarmių, pagal ką jos skirstomos.
  • Paaiškinti, pagal ką tarmės skirstomos į patarmes.
  • Įvardyti keletą skirtingoms aukštaičių ir žemaičių patarmėms būdingų bruožų.
  • Sužinoti, kokia tarmių situacija šiandien, įvardyti bent vieną įdomų faktą apie tarmes.
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija

Naudoja įvairias mąstymo operacijas (analizę, sintezę, palyginimą, apibendrinimą, klasifikavimą ir kt.), nesėkmės atveju įžvelgia priežastis, vertina įgytą patirtį, laikosi kūrybinės veiklos taisyklių ir kt.

Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos

Mato dalyko turinį kaip idėjų rinkinį, domisi naujais faktais ir kryptingai ieško informacijos, skaito ir analizuoja šaltinius, apdoroja nagrinėjamą informaciją ir kt.

Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

Vadovaujasi bendražmogiškosiomis vertybėmis, nustato tobulintinas ir analizuoja stipriąsias sritis, planuoja laiką, tikslo siekia naudodamasis šaltiniais, analizuoja savo ir kitų požiūrių panašumus ir skirtumus, adekvačiai reaguoja, kai susiduria su netikėtumais ir kt.

  • Prisimenu, kas yra tarmės, kas joms būdinga.
  • Suprantu, pagal kokius požymius tarmės skirstomos į patarmes.
  • Atpažįstu aukštaičių ir žemaičių tarmes ir gebu įvardyti keletą tarmes bei skirtingas jų patarmes charakterizuojančių bruožų.
  • Susipažįstu su įdomiais faktais apie tarmes.
  • Žinau, kiek lietuvių kalboje yra tarmių, nurodau jų požymius.
  • Įvardiju pagrindinius požymius, pagal kuriuos tarmės skirstomos į patarmes.
  • Klausydamas įrašų, gebu nustatyti tarmę ir / ar patarmę, žinau, kas joms būdinga.
  • Įvardiju bent vieną įdomų faktą apie tarmes.

Susipažinę su temos mokomąja medžiaga ir atlikę pateiktas užduotis gebėsite įvardyti, kokios yra lietuvių kalbos tarmės ir kas joms būdinga, atpažinsite ir įvardysite požymius, pagal kuriuos tarmės skirstomos į patarmes, aptarsite su tarmėmis susijusius įdomius faktus.