• Suprasti, kas yra bendruomenė, aptarti bendruomenių įvairovę.
  • Paaiškinti, kodėl bendruomenei svarbu puoselėti papročius ir tradicijas.
  • Išmokti ir gebėti paaiškinti, kas yra regioninė ir tautinė tapatybė.
  • Sužinoti, kokių tautinių bendrijų gyvena Lietuvoje.
  • Įtvirtinti žinias apie lietuvių bendruomenes užsienyje.
Kultūrinė kompetencija
Kultūrinė kompetencija

Plėtoja kultūrinės raiškos žinias, paaiškina, koks kultūros vaidmuo formuojant bendruomenių ar šalių tapatybes, ką ir kaip yra išmokę apie tautinę ir regioninę savimonę, supranta, kaip, keičiantis laikams, keičiasi kultūra ir kt.

kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija

Identifikuoja problemas, naudojasi pasirinktais šaltiniais, apsvarsto idėjas, galimybes, veiksmus, aplinkybes, savarankiškai kuria, susidoroja su sunkumais, tobulina darbą ir kt.

Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos

Siekia susieti naują informaciją su jau žinoma, taip palengvina naujos informacijos suvokimą ir įsiminimą, taiko informacijos organizavimo sistemą.

Pilietiškumo kompetencija
Pilietiškumo kompetencija

Save sieja su Lietuvos valstybe.

Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

Planuoja laiką, analizuoja galimus iššūkius, planuoja, kaip juos įveikti, apmąsto ir įsivertina, kaip sekėsi atlikti užduotis. Analizuoja bendruomenės vaidmenį žmogaus gyvenime, išreiškia pagarbą ir palaikymą savo bendruomenei ir kt.

  • Išsiaiškinu ir suprantu, kas yra bendruomenė, suprantu, kodėl svarbu jai priklausyti.
  • Skiriu papročius ir tradicijas, gebu paaiškinti, kodėl jie kinta.
  • Suprantu, kas yra tapatybė, kuo ji svarbi.
  • Gebu įvardyti keletą tautinių bendrijų, gyvenančių Lietuvoje.
  • Apibūdinu lietuvių bendruomenes užsienyje.
  • Gebu įvardyti bendruomenių įvairovę lemiančius veiksnius.
  • Suprantu, kodėl bendruomenė neatsiejama nuo tradicijų ir papročių puoselėjimo.
  • Paaiškinu, kas yra tapatybė.
  • Įvardiju keletą Lietuvoje gyvenančių tautinių bendrijų.
  • Suprantu, kuo svarbios lietuvių bendruomenės kitose šalyse.

Susipažinę su temos mokomąja medžiaga ir atlikę pateiktas užduotis gebėsite įvardyti keletą Lietuvoje gyvenančių tautinių bendrijų, jų įvairovę lemiančius veiksnius, paaiškinti, kas yra tapatybė, tradicijų ir papročių svarbą bendruomenei.