• Apibūdinti šeimą ir išskirti jos funkcijas.
  • Sužinoti, kuo susijusios vestuvių, krikštynų ir laidotuvių apeigos.
  • Sužinoti senųjų lietuvių šeimos apeigų – vestuvių, krikštynų ir laidotuvių – tradicijas ir papročius.
  • Gebėti palyginti senąsias lietuvių vestuvių, krikštynų ir laidotuvių tradicijas su kitų tautų tradicijomis.
  • Gebėti paaiškinti, kuo svarbios pasaulio lietuvių bendruomenės.
Kultūrinė kompetencija
Kultūrinė kompetencija

Analizuoja ir aptaria simbolius, požiūrius, integruoja į savo gyvenimą žinias apie kitų kultūrų atstovų papročius, tradicijas ir kt.

kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija

Pasitelkia įvairias mąstymo operacijas (analizę, sintezę, palyginimą, apibendrinimą, klasifikavimą ir kt.), nesėkmės atveju įžvelgia priežastis, vertina įgytą patirtį, laikosi kūrybinės veiklos taisyklių ir kt.

Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos

Mato dalyko turinį kaip idėjų rinkinį, domisi naujais faktais ir kryptingai ieško informacijos, skaito ir analizuoja tekstus, apdoroja nagrinėjamą informaciją ir kt.

Pilietiškumo kompetencija
Pilietiškumo kompetencija

Demonstruoja empatiją ir tolerantiškumą kitokiam gyvenimo būdui, tradicijoms, papročiams ir kt.

Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

Vadovaujasi bendražmogiškosiomis vertybėmis, nustato tobulintinas ir analizuoja stipriąsias sritis, planuoja laiką, tikslo siekia naudodamasis šaltiniais, analizuoja savo ir kitų požiūrių panašumus ir skirtumus, adekvačiai reaguoja, kai susiduria su netikėtumais ir kt.

  • Žinau, kas yra šeima ir kas jai būdinga.
  • Suprantu, ką bendra turi krikštynos, vestuvės ir laidotuvės.
  • Žinau ir gebu paaiškinti keletą šeimos švenčių – vestuvių, krikštynų ir laidotuvių – tradicijų ir papročių.
  • Palyginu lietuvių ir kitų tautų vestuvių, krikštynų ir laidotuvių papročius ir tradicijas.
  • Suprantu, kas yra Pasaulio lietuvių bendruomenė, kokia jos reikšmė.
  • Apibūdinu kai kurių šalių lietuvių bendruomenių veiklą.
  • Apibūdinu šeimą ir jos funkcijas, suprantu, kaip svarbu puoselėti šeimos tradicijas.
  • Susieju šeimos šventes – vestuves, krikštynas, laidotuves.
  • Papasakoju keletą vestuvių, krikštynų ir / ar laidotuvių tradicijų.
  • Žinau ir galiu papasakoti dar bent vienos tautos šeimos švenčių – krikštynų, vestuvių ir / ar laidotuvių – tradicijas ir papročius, palyginu su lietuviškais.
  • Žinau, kas yra Pasaulio lietuvių bendruomenė, suprantu jos reikšmę.
  • Galiu papasakoti bent apie vieną lietuvių bendruomenę užsienyje.

Susipažinę su temos mokomąja medžiaga ir atlikę pateiktas užduotis gebėsite įvardyti, kas yra šeima, kokios yra šeimos funkcijos, kodėl svarbu puoselėti šeimos tradicijas, išskirdami pagrindinius bruožus, aptarsite šeimos šventes – vestuves, krikštynas, laidotuves, palyginsite tradicinių lietuvių šeimos švenčių apeigas su kitų šalių pavyzdžiais, išsiaiškinsite, kas yra Pasaulio lietuvių bendruomenė ir kokia jos reikšmė.