• Gilintis į Marijos Gimbutienės tyrimus apie Senosios Europos matricentrinę kultūrą ir jos atspindžius baltų kultūroje.
  • Susipažinti su Gedimino laiškais ir Lietuvos Statutais, atpažinti juose baltų paprotinės teisės palikimą.
  • Tyrinėti bendruomeninį sprendimų priėmimą per krivūles, vyrų ir moterų santykius, vaidmenį šeimoje.
  • Atpažinti darbštumo, teisingumo ir kt. vertybių atspindžius smulkiojoje ir pasakojamojoje tautosakoje, dainose.
Pažintinė kompetencija
Pažintinė kompetencija

Mato dalyko turinį kaip idėjų rinkinį, domisi naujais faktais ir kryptingai ieško informacijos, skaito ir analizuoja tekstus, apdoroja nagrinėjamą informaciją ir kt.

Kultūrinė kompetencija
Kultūrinė kompetencija

Analizuoja ir aptaria mokslinius tyrinėjimus apie Senosios Europos kultūrą, Gedimino laiškus, Lietuvos Statutus, integruoja į savo gyvenimą žinias apie ankstesnių laikų šeimos narių santykius ir kt.

Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija
Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija

Svarsto, kaip puoselėti gerus šeimos narių, kitų bendruomenės narių santykius.

Kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija

Naudoja įvairias mąstymo operacijas (analizę, sintezę, palyginimą, apibendrinimą, klasifikavimą ir kt.), nesėkmės atveju įžvelgia priežastis, vertina įgytą patirtį, laikosi kūrybinės veiklos taisyklių ir kt.

  • Skaitau ir suprantu M. Gimbutienės įžvalgas apie Senosios Europos matricentrinę kultūrą, ikiindoeuropietiškas deives ir dievus.
  • Studijuoju Gedimino laiškus, Lietuvos Statutų straipsnius, įžvelgiu jų sąsajas su paprotine teise.
  • Skaitau ir analizuoju etnologų tekstus apie senuosius lietuvių bendruomeninius papročius, šeimos narių (vyro ir žmonos) vaidmenis ir santykius.
  •  Lietuvių patarlėse, sakmėse, dainose atpažįstu baltų tradicines vertybes.
  • Gebu apibrėžti sąvoką „paprotinė teisė“;
  • Nusakau Gedimino laiškų, Lietuvos Statutų reikšmę;
  • Aiškinu sąvokas „bendruomeninis susirinkimas“ (krivūlė), „kraitis“, „pasoga“;
  • Nusakau moters ir vyro darbų pasidalijimą šeimoje, darnos puoselėjimą šeimoje;
  • Atpažįstu darbštumo, teisingumo ir kt. vertybių atspindžius smulkiojoje ir pasakojamojoje tautosakoje, dainose.

Susipažinę su temos mokomąja medžiaga ir atlikę pateiktas užduotis gebėsite įvardyti, kas būdinga lietuvių paprotinei teisei, kaip ji padėjo formuoti teisėkūros pradmenis, kaip įstatymai atspindėjo baltų pagarbą moteriai, aptarsite bendruomenės narių savitarpio pagalbą, vertybinius šeimos ir bendruomenės pagrindus.