• Naudojantis mokomąja medžiaga, analizuoti kalendorinių ir darbo papročių sąsajas su dievybių ir protėvių kultu, atitikmenimis krikščionybėje.
  • Naudojantis įvairiais šaltiniais, nurodyti, kaip gyvenimas lėmė tikėjimą ir kaip tikėjimas lėmė gyvenimą.
  • Susipažinus su mokomąja medžiaga, atpažinti dievybių ir protėvių kulto atspindžius šiandieninėse kalendorinėse šventėse ir tradiciniuose darbuose.
  • Kritiškai vertinti mokomąją medžiagą, per lietuvių tautos kultūros pažinimą suprasti pasaulio istorijos ištakas.
  • Analizuoti XXI a. tradicijas.
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos
Pažinimo kompetencija
Lietuva Lietuvos vėliavos spalvomis ir padidinimo stiklas ant Lietuvos

Konstruojant kalendorinių, krikščioniškų švenčių, ūkinių darbų žinias ir siejant su dievybių bei protėvių kulto, krikščionybės įsiliejimo atspindžiais, kuriasi vientisą pasaulėvaizdį.

 

Kultūrinė kompetencija
Kultūrinė kompetencija

Mąsto kritiškai, kai susipažįsta su protėvių dvasinio, religinio gyvenimo istorija, atsižvelgia į laikmečių kontekstą ir atpažįsta nagrinėtų papročių keletą elementų šiandieninio gyvenimo aplinkoje.

kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija
Kūrybiškumo kompetencija
kūrybiškumo kompetencija

Svarsto jausenos mokykloje klausimus, išskiria įtampos mažinimo poreikį ir priima alternatyvą, remiantis vertybinėmis protėvių gamtinės aplinkos stebėjimo ir branginimo nuostatomis, užpildyti gamtinės aplinkos ir vidinės jausenos sąsajų tyrimo lentelę.

Pilietiškumo kompetencija
Pilietiškumo kompetencija

Per lietuvių tautos kultūrinę patirtį suvokia žmonijos nueitą kelią, formuoja asmenines išvadas apie Vėlinių bei kitų tradicijų saugojimo ir branginimo prasmę.

  • Analizuoju kalendorinių ir darbo papročių sąsajas su dievybių ir protėvių kultu, atitikmenimis krikščionybėje.
  • Remdamasi(-s) mokomąja medžiaga, patirtimi ir etnokultūrine tradicija, svarstau asmeninį santykį su Vėlinių ir kitų švenčių tradicijomis.
  • Diskutuoju apie tradicinių švenčių, bendruomeniškumo svarbą šiandieninėje mokykloje ar už jos ribų.
  • Nurodau, kodėl kalendoriniai ir darbo papročiai siejasi su dievybių ir protėvių kultu.
  • Susieju 3-5 kalendorinius ir darbo papročius su deivių bei dievų kulto ištakomis.
  • Remdamasi(-s) mokomąja medžiaga, patirtimi, ir etnokultūrine tradicija įsivertinu asmeninį santykį su Vėlinių ir kitų švenčių tradicijomis.
  • Diskusijoje išreiškiu savo nuomonę apie tradicinių švenčių, bendruomeniškumo svarbą šiandieninėje mokykloje ar už jos ribų.
  • Inicijuoju veiklas, besiremiančias protėvių pagarbaus pasaulio suvokimo vertybinėmis nuostatomis kaip alternatyva naujai pažinti save ir aplinką.

Susipažinę su mokomąja medžiaga apgalvokite ir pasakykite, ar gyvosios ir negyvosios gamtos, žmogaus darbo rezultatų sudvasinimas įmanomas šiais laikais? Toks požiūris palengvintų ar apsunkintų, nušviestų ar aptemdytų XXI a. žmogaus gyvenimą? O gal žinote plačiojoje erdvėje esamų šiuolaikinių judėjimų, kurie žmogų kreiptų į pagarbų elgesį su gyvąja, negyvąja ar žmogaus kurta aplinka? Ar ten būtų galima įžvelgti gilios senovės aidų?